Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

logo

SUKCES ZESPOŁU ZALEŻY OD TRANINGU I TALENTU

SUKCES ZESPOŁU ZALEŻY OD TRANINGU I TALENTU
 
Autor: Robert Grzybek, GM Solutions
Artykuł opublikowany w Szef sprzedaży, styczeń-luty 2017


W świecie sportu sukces zespołu jest pochodną selekcji odpowiednich talentów oraz dobrej formy każdego z ogniw łańcucha. W drużynach, gdzie role zawodników są wyspecjalizowane, jak w piłce nożnej, potrzeba Michała Pazdana w obronie i Roberta Lewandowskiego w ataku. W zespołach pływackich typu sztafeta 4 x 100 m, w których nie występuje typowa specjalizacja, każdy zawodnik powinien wykonywać to samo zadanie najlepiej jak potrafi.
 

Czytaj dalej

EFEKTYWNOŚĆ ZASZYTA W KULTURZE ORGANIZACJI

EFEKTYWNOŚĆ ZASZYTA W KULTURZE ORGANIZACJI
 
Autor: Robert Grzybek, GM Solutions
Artykuł opublikowany w Szef sprzedaży, marzec-kwiecień 2017


W świecie sportu sukces zespołu jest pochodną selekcji odpowiednich talentów oraz dobrej formy każdego z ogniw łańcucha. W drużynach, gdzie role zawodników są wyspecjalizowane, jak w piłce nożnej, potrzeba Michała Pazdana w obronie i Roberta Lewandowskiego w ataku. W zespołach pływackich typu sztafeta 4 x 100 m, w których nie występuje typowa specjalizacja, każdy zawodnik powinien wykonywać to samo zadanie najlepiej jak potrafi.
 

Czytaj dalej

3 KLASY SYTUACJI SPRZEDAŻOWYCH

TRZY KLASY SYTUACJI SPRZEDAŻOWYCH
Artykuł powstał na bazie rozdziału z książki „Sprzedaż osobista i zarządzanie zespołem sprzedaży”, Helion 2015

Autor: Robert Grzybek, GM Solutions
Artykuł opublikowany w Szef sprzedaży, marzec-kwiecień 2016

Różnorodność sytuacji handlowych w jakich znajdują się sprzedawcy osobiści jest ogromna. Jednak można tę różnorodność opisać prostym modelem i w sposób ułatwiający decyzje menedżerskie co do niezbędnych taktyk i kompetencji sprzedawców.
 

Czytaj dalej

24 KROKI DO SUKCESU W KORPORACJI

24 KROKI DO SUKCESU W KORPORACJI
 
Autor: Robert Grzybek, GM Solutions
Artykuł opublikowany w Personel Plus, Styczeń 2016
 
Lekcja przywództwa z przeszłości. Podejmuj inicjatywę, bierz na siebie odpowiedzialność, bądź kreatywny, współpracuj z innymi. Ale jeśli nie udaje ci się lub nie potrafisz wpłynąć na bieg wydarzeń, wracaj do szeregu i maszeruj!
 

Czytaj dalej

6 OGRANICZAJĄCYCH PRZEKONAŃ W SPRZEDAŻY

6 OGRANICZAJĄCYCH PRZEKONAŃ W SPRZEDAŻY

Autor: Robert Grzybek, GM Solutions
Artykuł opublikowany w Nowa Sprzedaż, #1 grudzień 2015 - styczeń 2016

Załóżmy na potrzeby tego artykułu, że ograniczające przekonania (ang. limiting beliefs) istnieją. Zdejmie to ze mnie obowiązek udowadniania, że są oraz zadanie precyzyjnego ich definiowania. Usunie też potrzebę moralno-filozoficznych rozważań na temat tego, kto i w jakich warunkach ma prawo wpływać na czyjeś przekonania.
 

Czytaj dalej

DLACZEGO SPRZEDAŻ I MARKETING ŻYJĄ JAK PIES Z KOTEM?

DLACZEGO SPRZEDAŻ I MARKETING ŻYJĄ JAK PIES Z KOTEM?
 
Autor: Robert Grzybek, GM Solutions
Artykuł opublikowany w Marketer +, Luty 2011
 
Jest kilka powodów, przez które od dłuższego czasu chodziło mi po głowie zajęcie się tym tematem. Dwa najważniejsze: a) w swojej karierze zawodowej miałem okazję pracować zarówno w dziale sprzedaży, jak i w dziale marketingu i na własnej skórze doświadczyłem zawiłości relacji między handlowcami i marketerami. Co więcej, dziś pracując jako konsultant i trener z firmami z wielu branż, mam okazję niejako „przez szybę” obserwować przejawy animozji między działami sprzedaży i marketingu...
 

Czytaj dalej

DOSKONALENIE SIŁ SPRZEDAŻOWYCH

KOMPANIA PIWOWARSKA: DOSKONALENIE SIŁ SPRZEDAŻOWYCH
 
Autor: Robert Grzybek, GM Solutions
Artykuł opublikowany 01.06.2010 w Marketing w Praktyce
 
Kompania Piwowarska jest największym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Powstała w 1990 r. w wyniku połączenia Tyskich Browarów Książęcych oraz Lech Browary Wielkopolski, do których w 2003 r. dołączył jeszcze Browar Dojlidy w Białymstoku. Do portfela marek KP należą między innymi Tyskie – ulubione piwo Polaków, Żubr – druga marka w Polsce pod względem wielkości sprzedaży, Lech, Dębowe Mocne, Redd’s, Wojak a także międzynarodowe marki premium takie jak Grolsch, Pilsner Urquell, Miller Genuine Draft czy Peroni Nastro Azzurro.

Czytaj dalej

ASERTYWNOŚĆ – METODA SKUTECZNEJ KOMUNIKACJI

ASERTYWNOŚĆ – METODA SKUTECZNEJ KOMUNIKACJI
 
Autor: Agata Czurak, GM Solutions
Artykuł opublikowany 02.2008, Patrol
 
Przypomnijmy sobie sytuację, kiedy osoba, z którą rozmawialiśmy upierała się przy swoim zdaniu, nie przyjmowała do wiadomości naszych argumentów, uniemożliwiając nam przedstawienie swojego stanowiska, a dodatkowo kierowała w naszą stronę ostre uwagi w sposób mało przyjazny i obraźliwy. Są to zazwyczaj ciężkie rozmowy, po których czujemy się zdenerwowani, zniechęceni, zirytowani.

Czytaj dalej

KANDYDAT NA LIDERA

KANDYDAT NA LIDERA
Gdzie i w jaki sposób szukać kandydatów na stanowisko regionalnego kierownika sprzedaży
 
Autor: Jacek Czeremużyński, GM Solutions
Artykuł opublikowany 01.07.2011 w Personel i Zarządzanie
 
Wysokie plany sprzedażowe, silna konkurencja i trudny rynek wymagają od firm silnych zespołów sprzedażowych. Dzisiaj w dużej mierze odpowiedzialność za efektywność funkcjonujących zespołów sprzedaży spoczywa na regionalnych kierownikach sprzedaży. Jak więc znaleźć najbardziej odpowiedniego kandydata na to stanowisko?

Czytaj dalej

NEGOCJACJE HANDLOWE

NEGOCJACJE HANDLOWE CZ. 1 - 6
 
Autor: Robert Grzybek, GM Solutions
Cykl ukazywał się na portalu salesnews.pl w okresie 2009-2011
 
Powszechnie wiadomo, że każdy z nas zna się na medycynie, nawet jeśli nie jest lekarzem. Podobnie jest z negocjacjami. Wielu z tych, którzy z profesjonalnymi negocjacjami mają do czynienia mało lub wcale, uważają się za znawców zagadnienia. Temat jest atrakcyjny, zatem sporo osób pisze o negocjacjach. W Polsce ukazało się wiele publikacji na ten temat, głównie tłumaczeń autorów anglojęzycznych. Wartość dodana części tych publikacji jest co najmniej wątpliwa.

Czytaj dalej

WYSZKOLONY HANDLOWIEC

WYSZKOLONY HANDLOWIEC
NARZĘDZIA ROZWOJU KOMPETENCJI I MOTYWOWANIA HANDLOWCÓW
 
Autor: Robert Grzybek, GM Solutions
Artykuł opublikowany 01.04.2010 w Personel i Zarządzanie
 
Handlowcy i menedżerowie sprzedaży często stanowią liczną grupę w firmie, której rekrutacja i rozwój jest sporym wyzwaniem nie tylko dla działu HR. Efektywność działu sprzedaży ma duży, a czasem fundamentalny wpływ na wyniki firmy. Okazuje się więc, że warto inwestować w rozwój tych pracowników poprzez np. zastosowanie coachingu na wszystkich poziomach w organizacji.

Czytaj dalej

KTO (WŁAŚCIWIE) PYTA, NIE BŁĄDZI

KTO (WŁAŚCIWIE) PYTA, NIE BŁĄDZI
Rozmowa kwalifikacyjna na podstawie wskaźników behawioralnych jako element diagnozy kwalifikacyjnej.
 
Autor: Agnieszka Mikoś, GM Solutions
Artykuł opublikowany 01.09.2011 w Personel i Zarządzanie
 
Rozmowa kwalifikacyjna jest najbardziej popularną ze stosowanych metod rekrutacyjnych, często używaną jako jedyne źródło informacji o kandydacie. To technika stosunkowo niedroga, jednak jej wiarygodność budzi poważne wątpliwości ze względu na sposób, w jaki jest przeprowadzana w większości organizacji. Jak przeprowadzić rozmowę, by była skuteczna?

Czytaj dalej

FEEDBACK 360 STOPNI

FEEDBACK 360 STOPNI JAKO SKUTECZNE NARZĘDZIE BADANIA KOMPETENCJI MENEDŻERSKICH
 
Autor: Agnieszka Mikoś, GM Solutions
Artykuł opublikowany 01.07.2011 w Personel Plus
 
Dobrze skonstruowane badanie 360 stopni daje globalną wartościową i obiektywną ocenę pracownika/menedżera. Badanie jest analizą subiektywnego postrzegania kompetencji danego menedżera przez innych, jednak informacja pochodzi z wielu źródeł.
 
Często nasze wyobrażenie o sobie różni się od tego, jak postrzegają nas inni. W jaki sposób możemy się poprawić, jeśli nie wiemy, co ludzie w nas cenią, a jakie obszary uważają za wymagające poprawy? Feedback 360 stopni polega na zebraniu informacji na temat naszych kompetencji z wielu perspektyw.

Czytaj dalej

POMOCNA DŁOŃ

POMOCNA DŁOŃ
 
Autor: Robert Grzybek, GM Solutions
Artykuł opublikowany 05.2010 w Personel Plus
 
Definicji coachingu jest mnóstwo, tak jak jego rzekomych ojców. Nie chodzi jednak o nazewnictwo i pochodzenie, ale o to, w jaki sposób i w jakich obszarach biznesu możemy sobie coachingiem pomóc.
 
Wyobraźmy sobie, że spowolnienie gospodarcze minęło i pracujemy w jednym z wielu działających w Polsce, odnoszących sukcesy przedsiębiorstw, powiedzmy w Mrzonka SA. Mrzonka, to firma doskonała – nie tylko odnosi sukcesy biznesowe, dostarczając rynkom kapitałowym możliwości ponadprzeciętnego zwrotu z inwestycji, lecz także jest jednym z najbardziej pożądanych pracodawców, których notabene są w danym momencie na polskim rynku tysiące.

Czytaj dalej

AROGANCI Z GENERACJI Y

AROGANCI Z GENERACJI Y: NIECIERPLIWI, PEWNI SIEBIE, NIEPRZYSTOSOWANI
 
Autor: Agnieszka Mikoś, GM Solutions
Artykuł opublikowany w Personel Plus, marzec 2012
 
Polscy studenci przejawiają niemal wszystkie cechy generacji Y – wynika z badań GM Solutions przeprowadzonych w ośmiu polskich uczelniach. Jak młodzi Amerykanie: przywiązują wagę do edukacji i wykształcenia, oczekują konkretnych rezultatów swojej pracy, oczekują szybkiej kariery/płatnej pracy oraz przywiązują duże znaczenie do idei work-life balance.

Czytaj dalej

GEN Y NA RYNKU PRACY

GEN Y NA RYNKU PRACY
 
Autor: Agnieszka Mikoś, GM Solutions
 
Pracodawcy często uskarżają się na młodych ludzi, pokolenie pracowników, którzy od niedawna masowo wkraczają na rynek pracy. W oczach pracodawców najmłodsi pracownicy są niecierpliwi, mają nierealistyczne oczekiwania oraz małą tolerancję dla korporacyjnego porządku. Młodzi oczekują, że będą mieć wpływ na kluczowe decyzje. Chcą szybko awansować, a jednocześnie nie czują się przywiązani do swojego miejsca pracy.
 

Czytaj dalej

COACHING MITY I FAKTY

COACHING MITY I FAKTY
 
Autor: Robert Grzybek, GM Solutions
Artykuł opublikowany 01.05.2009 w Personel Plus
 
Niedawno spotkałem się na lunchu ze starym znajomym, obecnie prezesem jednego z setki największych przedsiębiorstw w Polsce. Widząc, że mam przy sobie książkę o coachingu i wiedząc czym się zajmuję, skorzystał z okazji i zapytał: „Robert, powiedz mi, jak to jest z tym coachingiem. Poszukuję coacha dla grupy moich managerów, że już nie wspomnę o mojej skromnej osobie. Często, kiedy się spotykam z kandydatem na cocha, to wygląda to tak, jakby to on potrzebował pomocy! Pomóż mi zrozumieć, jak to wszystko działa”.
 
 

Czytaj dalej

GENERACJA Y – WYZWANIA DLA ZARZĄDZAJĄCYCH

GENERACJA Y – WYZWANIA DLA ZARZĄDZAJĄCYCH
 
Autor: Robert Grzybek, GM Solutions
Artykuł opublikowany 03/2012 w Personel Plus
 
Przedstawiciele pokolenia Y mają zdrowy rozsądek, zewnętrzne spojrzenie, świeżą krew i talent, aby przy odpowiednim poprowadzeniu usprawnić funkcjonowanie firm w otoczeniu pełnym nowoczesnych technologii. Jakie cechy młodego pokolenia powinni wykorzystać zarządzający?
 
 

Czytaj dalej

GENERACJA Y – ZATRUDNIAĆ CZY IGNOROWAĆ

GENERACJA Y – ZATRUDNIAĆ CZY IGNOROWAĆ –
Podejście do procesu rekrutacji i selekcji kandydatów z pokolenia Milenium trzeba zmodyfikować.
 
Autor: Hanna Grzybek, GM Solutions
Artykuł opublikowany w marcu 2012 w Personel Plus
 
Rekrutacja nie jest łatwym procesem i wydaje się, że z roku na rok będzie się stawać coraz trudniejsza. Jak pokazują wyniki badań nad generacją Y, szczególnie dużo wyzwań stoi przed osobami zajmującymi się rekrutacją młodych pracowników, absolwentów wchodzących na rynek pracy.
 

Czytaj dalej

OB, CZYLI ZACHOWANIA W ORGANIZACJI

OB, CZYLI ZACHOWANIA W ORGANIZACJI
 
Robert Grzybek, GM Solutions
Artykuł opublikowany 25.01.2010 w HRnews.pl
 
W tym wypadku pierwsze skojarzenia dotyczące skrótu OB mogą wieść na manowce. OB tym razem to nie popularne badanie krwi, tylko skrót, który pochodzi od słów Organizational Behavior, a jego tłumaczenia na język polski, na jakie można trafić to zachowanie w organizacji lub zachowanie organizacyjne.
 

Czytaj dalej

OSOBISTA INTERWENCJA

OSOBISTA INTERWENCJA
Coaching jako wsparcie procesu szkoleniowego czy odrębna strategia rozwoju osobistego i zawodowego?
 
Autor: Robert Grzybek, GM Solutions
Artykuł opublikowany 01.10.2009 w Personel Plus
 
W zalewie informacji i ofert dotyczących coachingu nietrudno o dezorientację. A przecież coaching wydaje się być atrakcyjną metodą i jego wprowadzenie w organizacji mogłoby być przydatne. Z jednej strony, dążenie do popularyzacji coachingu czy wdrożenia systemowych rozwiązań z jego wykorzystaniem to pokusa dla adeptów zarządzania personelem. Z drugiej strony, jeśli coaching w organizacji nie funkcjonuje lub jest słabo upowszechniony, to istnieje duże ryzyko, że się nie przyjmie.
 

Czytaj dalej

OD, CZYLI ROZWÓJ ORGANIZACJI

OD, CZYLI ROZWÓJ ORGANIZACJI
 
Autor: Robert Grzybek, GM Solutions
Artykuł opublikowany 20.01.2010 w HRnews.pl
 
OD - Organization Development - może kojarzyć się z rozwojem, jako jednym z systemów czy też zadań HR. Niestety, tak nie jest - pomimo nazwy Rozwój Organizacji jest z jednej strony interdyscyplinarną dziedziną wiedzy, z drugiej, specyficzną metodą doradczą. Tak czy inaczej, mimo iż metoda nie jest w Polsce zbyt popularna warto, aby środowisko HR dodało ją do swojej bazy wiedzy, może nawet narzędziowni.
 

Czytaj dalej

10 PROSTYCH SPOSOBÓW NA POPRAWIENIE SWOJEJ EFEKTYWNOŚCI

10 PROSTYCH SPOSOBÓW NA POPRAWIENIE SWOJEJ EFEKTYWNOŚCI
 
Autor: Agnieszka Mikoś, GM Solutions
Artykuł opublikowany 09.05.2010 w mbaportal.pl
 
W dzisiejszych realiach długa lista obowiązków oraz rosnąca presja związana z osiąganiem wyników to dla pracownika chleb powszedni. Coraz to nowsze wymagania sprawiają, że aby realizować określone cele musimy lepiej wykorzystywać czas, którym dysponujemy. Dzięki temu pracujemy bardziej efektywnie i wydajnie, a presja czasu, która wiąże się z wykonaniem każdego zadania jest znacznie mniejsza.
 

Czytaj dalej

CZEMU SŁUŻY MENTORING

CZEMU SŁUŻY MENTORING?
 
Autor: Agnieszka Mikoś, GM Solutions
Cykl artykułów opublikowany w okresie 2009/2010 w HRNews.pl
 
W dzisiejszych czasach szybkie, często radykalne zmiany w środowisku biznesowym już nikogo nie dziwią. Rozwój ekonomiczny, technologiczny czy też kulturowy zmusza organizacje do ciągłej adaptacji do zmieniających się warunków poprzez dostosowywanie swoich struktur i praktyk. W świetle tej rzeczywistości firmy wkładają wiele wysiłku w poszukiwanie metod umożliwiających bądź też ułatwiających radzenie sobie w zmieniających się realiach. Mentoring jest promowany jako jedno z narzędzi rozwojowych, które przygotowuje pracowników do funkcjonowania w świecie zmian.
 

Czytaj dalej

SZTUKA PERSWAZJI CZY POKRĘTNA MANIPULACJA?

SZTUKA PERSWAZJI CZY POKRĘTNA MANIPULACJA?
 
Robert Radecki, świetny handlowiec z firmy Tech Solutions, po wielu miesiącach starań zdobył ważny i prestiżowy kontrakt. Jednak jego działania nie spotkały się z uznaniem i aprobatą części menedżerów. Naruszały bowiem zasady obowiązującego w organizacji kodeksu etycznego.
 
Autor: Adam Mitura, GM Solutions
Artykuł opublikowany 09.2009 Harvard Business Review Polska
 
Utalentowani, kreatywni i skuteczni handlowcy są niezwykle cennymi i promowanymi pracownikami. Bardzo często ich metody działania są upowszechniane w całych zespołach sprzedaży.
 
 

Czytaj dalej

BYĆ JAK GEDEON

BYĆ JAK GEDEON

WYKORZYSTANIE NOWOCZESNYCH NARZĘDZI PSYCHOMETRYCZNYCH W REKRUTACJI
 
Autor: Agnieszka Mikoś, GM Solutions
Artykuł opublikowany 15.09.2010 Personel Plus
 
Testy Psychometryczne trafnie przewidzą, czy kandydat poradzi sobie na danym stanowisku pracy. Nie rozwiążą jednak wszystkich potrzeb związanych z rekrutacja pracowników.
Ludzie różnią się od siebie. Jedni są cierpliwi, inni szybko się zniechęcają. Niektórzy lubią pracę indywidualną, drudzy cenią sobie interakcję. To samo dotyczy stanowisk pracy – jedne wymagają umiejętności interpersonalnych, inne zaś w wyższym stopniu specjalistycznej wiedzy. W obliczu tych faktów wyzwaniem staje się kwestia mierzenia cech ludzkich w sposób, który pozwoli na dobranie właściwych osób do wymagań określonych stanowisk. Taką funkcję pełnią właśnie nowoczesne narzędzia psychometryczne.

Czytaj dalej

STOPA W DRZWI? TECHNIKI SKUTECZNEGO HANDLOWCA

STOPA W DRZWI? TECHNIKI SKUTECZNEGO HANDLOWCA
 
Autor: Adam Mitura, GM Solutions
Artykuł opublikowany jesienią 2012 w Magazynie THINKTANK
 
Po 20 latach funkcjonowania wolnego rynku w Polsce naprzeciwko wykształconego sprzedawcy w nienagannym garniturze siada świadomy swoich potrzeb i coraz bardziej wymagający klient. Mają 50 proc. szans na to, że ich spotkanie zakończy się zawarciem transakcji. Co zrobić, żeby odnieść sukces?
 

Czytaj dalej

POLSKA GENERACJA Y – JAK Z WYZWANIAMI RADZĄ SOBIE PRZEDSIĘBIORSTWA

POLSKA GENERACJA Y – JAK Z WYZWANIAMI RADZĄ SOBIE PRZEDSIĘBIORSTWA
 
Autor: Robert Grzybek i Agnieszka Mikoś, GM Solutions
Artykuł opublikowany 01.2013 w Personel Plus
 
Rzeczywistość wokół nas coraz dynamiczniej się rozwija, a świat pędzi nie zważając na swój koniec. Tempo i charakter zmian, z jakimi mamy do czynienia obecnie, mogli przewidzieć tylko nieliczni wizjonerzy pokroju Marshalla McLuhana. Teorie i modele wspomagające zarządzanie powstałe 50 czy 40 lat temu wytarły się i stają się coraz mniej adekwatne. Modele przywództwa sytuacyjnego powstawały w epoce, gdy nie było internetu, telefonów komórkowych czy zjawiska wylogowania. Wypalenie zawodowe występowało głównie u pielęgniarek, a polskie gabinety terapeutyczne nie zapełniały się przemęczonymi i sfrustrowanymi pracownikami.

 

Czytaj dalej

GENERACJA Y - PODSUMOWANIE KONFERENCJI

PODSUMOWANIE KONFERENCJI „GENERACJA Y – SZANSA CZY KONFLIKT”
 
Warszawa, 2 kwietnia 2012 roku
 
W pracy chcą mieć wpływ, ale niekoniecznie władzę. Polska generacja Y nie różni się od swoich rówieśników w Stanach Zjednoczonych czy w Europie Zachodniej. Przeprowadzone przez firmę doradczo-szkoleniową GM Solutions badanie natężenia najważniejszych cech charakte-rystycznych dla generacji Y w Polsce, - „Generacja Y w pracy”, wykazało, że w 10 na 11 cech pokolenia Milenium jego polscy reprezentanci są tacy sami jak ich zagraniczni rówieśnicy.
 

Czytaj dalej

Biuro ›
GM Solutions sp. z o.o.
02-647 Warszawa,
ul. Tagore 3 lok. 27
+ 48 22 846 55 88
biuro(at)gms.edu.pl

 

Dane rejestrowe ›
GM Solutions sp. z o.o.
30-389 Kraków,
ul. Butrymów 13
KRS: 0000268821
NIP: 676-233-49-49
Regon: 120360553
Kapitał zak.: 50 000 PLN

 

facebook linkedin goldenline