Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

logo

Recenzje

Sprzedaż osobista i zarządzanie zespołem sprzedaży - wyobrażenia kontra rzeczywistość
Sylwia Stwora, inwestycje.pl, 04.12.2015
 
Gdyby ktoś zadał nam pytanie: Jaki powinien być dobry sprzedawca? Z pewnością wśród najczęściej pojawiających się odpowiedzi znalazłyby się: komunikatywny, posiadający czar osobisty oraz znający psychologiczne chwyty i taktyki manipulacyjne, dzięki którym sprzeda wszystko.
 
Na kolejne tendencyjne pytanie: Czy sprzedaż jest łatwa? - nasza odpowiedź w większości przypadków byłaby twierdząca. Przecież sprzedawać – lepiej czy gorzej – może każdy. Tego się nie trzeba uczyć w długimi latami szkole, wystarczy nieco praktyki. Robert Grzybek, uznany coach, konsultant, doradca i wykładowca akademicki w swojej książce "Sprzedaż osobista i zarządzanie zespołem sprzedaży" pokazuje, że współcześnie sprzedaż wymaga dużego wysiłku  i sporego ładunku wiedzy.
 
"Chciałem jeszcze lepiej zrozumieć, czym jest sprzedaż w swoich różnych aspektach i przejawach, oraz odczarować przynajmniej część mitów na ten temat" – twierdzi Robert Grzybek, partner i współzałożyciel GM Solutions, mówiąc o powodach, dla których zdecydował się napisać książkę o sprzedaży osobistej i zarządzaniu zespołem sprzedażowym. W pełni realizuje swój cel, dostarczając czytelnikowi naprawdę solidną dawkę wiedzy. Lektura przyda sie zarówno studentom, nauczycielom akademickim, sprzedawcom i pracownikom obsługi klienta, menadżerom sprzedaży, jak i trenerom, którzy szukają skutecznych sposobów i materiałów do działań szkoleniowych. Co więcej, Robert Grzybek pokazuje nam, jak ewaluowało pojęcie sprzedaży wraz ze zmianami ustroju w Polsce i przejściu na gospodarkę wolnorynkową.
 
W 13 rozdziałach znajdziemy pełen przekrój wiedzy związanej ze sprzedażą, zawodem sprzedawcy, modelami decyzyjnymi kupców indywidualnych i instytucjonalnych oraz  technikami i umiejętnościami sprzedaży osobistej. Dowiemy się, czym w ogóle jest strategia, czym różni się strategia marketingowa od sprzedażowej, jak wygląda proces strategiczny oraz narzędzia niezbędne do planowania strategicznego. Dostaniemy podpowiedź, jak organizować dział sprzedaży, jak jak ustalić cele sprzedażowe, jaki kanał sprzedaży wybrać oraz jak wykorzystać systemy IT. Książka dostarczy wiedzę odnośnie tego, jak powinna wyglądać rekrutacja i rozmowa kwalifikacyjna, jakie pytania zadawać, jak rozmawiać z przedstawicielami pokolenia Y oraz jakie metody coachingu stosować, aby rozwijać komptenecje i talent pracownika. Rozdziały 10 -13  skupiają się na  tym, jak oceniać personel sprzedaży, czym jest przywództwo w zarządzaniu sprzedażą, jak motywować zespół handlowy oraz jak wygląda sprawa etyki w zarządzaniu sprzedażą. Rozdział 14 poświęcony jest przewidywaniom tego, jak będą wyglądać trendy w sprzedaży w ciągu najbliższych 5 lat. Autor wskazuje swoją perspektywę oraz zdanie wysokiej klasy ekspertów w dziedzinie sprzedaży i marketingu.
 
Przydatnym dodatkiem jest Narzędziownia, w której znajdziemy studia przypadków, ćwiczenia i materiały, z które z powodzeniem menadżerowie i trenerzy mogą wykorzystać w trakcie szkoleń czy zebrań sprzedażowych. Autor opisuje tu też szczegółowo coaching sprzedażowy i narzędzia pomocne w pracy coachingowej w systemie 1 na 1.
 
Dużym plusem pozycji jest język, jakim posługuje się autor. Oczywiście, znajdziemy tu całe mnóstwo pojęć typu perswazja, strategia sprzedaży, KAM (kierownik ds. klientów kluczowych), coaching sprzedawców, marketing mix, sprzedaż osobista czy zarządzanie zespołem sprzedaży, bez których nie można się obejść. Jednak Robert Grzybek przekłada ten żargon "na polski" – zarówno dosłownie, jak i w przenośni. Nie dość, że tłumaczy zagadnienia, to stara się przekazać jak najwięcej anglojęzycznych pojęć wraz z ich polskimi odpowiednikami. Na plus można zapisać to, że oprócz teorii, autor pomaga nam lepiej przyswoić poszczególne zagadnienia, przytaczając praktyczne przykłady z własnego doświadczenia oraz z otoczenia, w którym na codzień funkcjonuje – głównie akademickim, gdyż jest wykładowcą w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej oraz w Akademii Leona Koźmińskiego.
 
Jeśli jednak ktoś oczekuje, że "Sprzedaż osobista i zarządzanie zespołem sprzedaży" jest dobrym samouczkiem, który pozwoli w domowym zaciszu od A do Z poznać sprzedaż oraz zarządzanie organizacją sprzedaży i bez dodatkowych szkoleń od razu wejść na rynek, może się rozczarować. Nie można też do końca nazwać jej poradnikiem. To dobre kompendium wiedzy, a zarazem przegląd literatury polskiej i anglojęzycznej skupiającej się na obu zagadnieniach.
 
http://inwestycje.pl/kariera/Sprzedaz-osobista-i-zarzadzanie-zespolem-sprzedazy---wyobrazenia-kontra-rzeczywistosc;272513;0.html

Biuro ›
GM Solutions sp. z o.o.
02-647 Warszawa,
ul. Tagore 3 lok. 27
+ 48 502 196 376
biuro małpa gms.edu.pl

 

Dane rejestrowe ›
GM Solutions sp. z o.o.
31-044 Kraków,
ul. Grodzka 42/1
KRS: 0000268821
NIP: 676-233-49-49
Regon: 120360553
Kapitał zak.: 50 000 PLN

 

facebook linkedin goldenline