Informacje ogólne

Książka to niezwykła - inspirowana biblią marketingu Kotlera, stała się bodajże najobszerniejszą i najbardziej kompleksową pozycją powstałą w naszym kraju na temat sprzedaży osobistej oraz miękkich aspektów zarządzania organizacjami sprzedażowymi. Autor jest nie tylko wieloletnim praktykiem sprzedawania, negocjowania, zarządzania w środowisku międzynarodowym, ale łączy w sobie dydaktyczne zacięcie z ogromnym doświadczeniem doradczym i akademicką dociekliwością, gdy chodzi o poszukiwanie źródeł lub wiedzy.
Podstawowym impulsem do napisania książki była chęć pomocy wszystkim zainteresowanym w zrozumieniu, czym od przełomu ustrojowego w Polsce zajmuje się zawodowo ogromna rzesza ludzi. Czego uczą ich Amerykanie, Francuzi, Niemcy, Anglicy - wszyscy ci, którzy od początku lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku musieli kształcić młodych Polaków, którzy często nie wiedzieli co oznaczają sprzedaż lub zarządzanie w warunkach wolnorynkowych. W słowach autora: "Chciałem jeszcze lepiej zrozumieć, czym jest sprzedaż w swoich różnych aspektach i przejawach oraz odczarować przynajmniej część mitów na ten temat - jak choćby ten, że sprzedaż jest łatwa, albo że jest sztuką."
Żargon zawodowych sprzedawców - podobnie jak całe słownictwo marketingowe i biznesowe - jest przesycony zwrotami angielskojęzycznymi. Niezależnie od ciepłych uczuć jakie żywimy do polszczyzny taki żargon trzeba znać, aby móc się w świecie odnaleźć. Autor po kolei i systematycznie tłumaczy definicje, pojęcia czy elementy żargonu sprzedażowego.
Książka powstała przy współudziale współpracowników GM Solutions, klientów oraz osób zaangażowanych w realizację programu studiów podyplomowych Zarządzanie Zespołem Sprzedaży.
Jeśli chcesz się dowiedzieć:
- jak działa perswazja
- na ile przydatne w sprzedaży są na dzień dzisiejszy nowoczesne badania mózgu
- czym jest strategia sprzedaży
- w jakim zakresie psychologia może służyć do lepszego wykorzystania perswazji
- co warto wiedzieć na temat negocjacji handlowych
- kim jest i co robi KAM
- na czym polega coaching sprzedawców
- ile zarabiają sprzedawcy i kierownictwo sprzedaży
- jaki arsenał motywatorów i zachowań przywódczych mają do dyspozycji kierownicy sprzedaży
- dlaczego współpraca sprzedaży i marketingu jest tak ważna dla sukcesu firmy
Znajdziesz tam wiele praktycznych przykładów z doświadczenia autora oraz z jego otoczenia. Poza kilkoma studiami przypadków książkę uzupełniają praktyczne modele, ćwiczenia i narzędzia.