Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

logo

  • Home
  • Dobry sprzedawca, czyli kto?

Dobry sprzedawca, czyli kto?

Jest wiele badań pochodzących ze świata anglojęzycznego i nieliczne z naszego kręgu kulturowego, z których można wysnuć ogólną charakterystykę sprawnego sprzedawcy. Kluczowe cechy sprzedawców...

...z perspektywy kupujących przedstawia poniższa infografika:

6 cech sprzedawcow
 
Są to:
  • doskonała znajomość produktów reprezentowanej firmy oraz rynku
  • umiejętności komunikacyjne na wysokim poziomie
  • zdolność rozwiązywania problemów
  • umiejętność rozpoznawania i zaspokajania potrzeb klienta
  • dokładność
  • posiadanie możliwości/uprawnień pozwalających zapewnić szybkie i niezawodne dostawy towaru
 
W 2003 roku Marshall, Goebel i Moncrief przeprowadzili badanie menedżerów sprzedaży, którego celem było określenie wiedzy i umiejętności niezbędnych do odniesienia sukcesu w biznesie. Na podstawie odpowiedzi menedżerów powstała lista 10 najważniejszych czynników sukcesu w roli sprzedawcy:
  1. Umiejętność słuchania
  2. Umiejętność doprowadzania spraw klienta do końca
  3. Zdolność dostosowywania stylu sprzedawania
  4. Wytrwałość — konsekwentne realizowanie zadań
  5. Umiejętność organizowania
  6. Umiejętności z zakresu komunikacji werbalnej
  7. Wprawa w interakcji z ludźmi na różnych poziomach w organizacji
  8. Umiejętność obchodzenia zastrzeżeń
  9. Zdolność do domykania sprzedaży
  10. Umiejętności z zakresu planowania i zarządzania czasem
Co ciekawe, ani w badaniu opinii kupców o sprzedawcach, ani w badaniu menedżerów na temat wiedzy i umiejętności sprzedawców nie pojawiają się pewne cechy, umiejętności i postawy, które bywają wskazywane jako istotne w niektórych kontekstach, jak choćby kwestia etycznego działania czy dotrzymywania słowa — co dziwi tym bardziej, że w długofalowym biznesie chodzi przecież o zaufanie.
 
Więcej na temat charakterystyki dobrego sprzedawcy przeczytasz w książce „Sprzedaż osobista i zarządzanie zespołem sprzedaży”.
 

Biuro ›
GM Solutions sp. z o.o.
02-647 Warszawa,
ul. Tagore 3 lok. 27
+ 48 502 196 376
biuro małpa gms.edu.pl

 

Dane rejestrowe ›
GM Solutions sp. z o.o.
31-044 Kraków,
ul. Grodzka 42/1
KRS: 0000268821
NIP: 676-233-49-49
Regon: 120360553
Kapitał zak.: 50 000 PLN

 

facebook linkedin goldenline